Monday, 14 June 2010

freakywaa sweet 19 bufday

Reactions: 
0 comments Links to this post


well, today is my little sis pnye bufday..hehe, tapi yang xbest nye, die ade exam..huhu, cian adek ak, huhu, k, nk cte sket pasl bdk kecik nie...

die dilahirkan pada 14 jun 1991, kuat melalak, manje + gedik, hahaha
perangai die nie aneh sket, degil, pemals, unique, ank paling manje ngan ayah...
kalau ayah ak demam, xsmpi 2 3 arie, die lak yang demam (pelik kan)

time sek rendah, die la paling aktif (meaning nakal), suke panjat pokok, suke wt bnde pelik2, kejar arnab, abs smpi kasut die kotor, baju tukar colour... hahaha
tp die paling pandai, semua sbjct die skor.....

semua orang dlm family syg die, coz die pandai amek atie orng tua ( wah, adek, akak puji ko dowh, xpe2, kasi chance ko kembang)
haha
n insyaAllah this year, mybe si kecik nie pg jordan smbg cte2 die jadi seorang doctor...huhu, sdey la coz teman ak nk bergurau n tempat nk membuli da xde, huhu.. but, what 2 do, adek ak bukan pergi berperang, pg belajar jew kot, 5 thn lagi die balik la, huhu....


n pas2 ak kene la panggil die Dr Farah Gendut hahahaha.......

Allright, kt sni, akak just nk ckp ngan ko yg akak sygkn ko sgt2, ko jew satu2 adek yang akak ade, belajar rajn2, jadi seorang yg berjaya......

jangan malas2!!! ko da besar kowt, :DD
be a good gurl k :)
muahxxx!!!



video
luv U sis sooo much!! :DD



P/S : suprise2 :P

Friday, 11 June 2010

kisah kasih dan sayang :D

Reactions: 
0 comments Links to this post
Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:

Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu: Oh, awak nak tahu ke? Emmm…baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye…mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar: Baiklah…apa yang saya harus buat?

Cikgu: Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.


Pelajar: Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Pelajar: Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar: Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu: Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.